مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت/ تعیین تکلیف پس از رفع ابهام

مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت/ تعیین تکلیف پس از رفع ابهام
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه صبح امروز خود (بند الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه) را که درباره دریافت عوارض مازاد بر مصرف بنزین پایه است، به دلیل ابهام به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.

مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت/ تعیین تکلیف پس از رفع ابهام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه صبح امروز خود (بند الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه) را که درباره دریافت عوارض مازاد بر مصرف بنزین پایه است، به دلیل ابهام به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.
مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت/ تعیین تکلیف پس از رفع ابهام

فروش بک لینک

car

فرو رفتن دانش آموز اراکی به کما پس از سقوط از پله های مدرسه

فرو رفتن دانش آموز اراکی به کما پس از سقوط از پله های مدرسه
به گزارش دیار آفتاب ؛ این حادثه در اولین روز از آغاز سال تحصیلی در سال 95 در یکی از مدارس شهر اراک در شهرک امیر کبیر اتفاق افتاده است.
سبحان رضایی خواه پسر جوان 14 ساله اراکی بر اثر سقوط از راه پله های طبقه سوم مدرسه دچار آسیب و بلافاصله به مرکز درمانی ولیعصر اراک منتقل شد.
این نوجوان بر اثر آسیب های ناشی از سقوط به کما رفت و تلاش پزشکان برای نجات وی ادامه دارد.
محمدسعید ستوده نژاد رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب، در خصوص این حادثه گفت: …

فرو رفتن دانش آموز اراکی به کما پس از سقوط از پله های مدرسه

به گزارش دیار آفتاب ؛ این حادثه در اولین روز از آغاز سال تحصیلی در سال 95 در یکی از مدارس شهر اراک در شهرک امیر کبیر اتفاق افتاده است.
سبحان رضایی خواه پسر جوان 14 ساله اراکی بر اثر سقوط از راه پله های طبقه سوم مدرسه دچار آسیب و بلافاصله به مرکز درمانی ولیعصر اراک منتقل شد.
این نوجوان بر اثر آسیب های ناشی از سقوط به کما رفت و تلاش پزشکان برای نجات وی ادامه دارد.
محمدسعید ستوده نژاد رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب، در خصوص این حادثه گفت: …
فرو رفتن دانش آموز اراکی به کما پس از سقوط از پله های مدرسه

خرید بک لینک

پهلوگیری اولین کشتی‌ ایرانی پس از لغو تحریم‌ها در بندر اروپایی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری کشتی کانتینری ایرانی پس از وقفه 6 ساله به‌دلیل تحریم‌ها در بندر هامبورگ خبر داد و ….

اخبر جهان

نخبگان

همه چیز درباره لایحه اخذ بهای خدمات شهروندی، پس از فضاسازی های سیاسی و رسانه ای این لایحه «پایدار» خواهدشد

ذالکی / مهجوری- درباره درآمدهای پایدار آنچه لازم است بدانیم این است که طبق بند «ب» ماده١٧۴ برنامه پنجم توسعه، شهرداری موظف به «تعیین سهم شهروندان در تامین هزینه های خدمات عمومی و شهری، نگهداری، نوسازی و عمران شهری و همچنین تعیین سهم دولت در ایجاد زیرساخت های توسعه، عمران شهری و حمل و نقل» می باشد. همچنین در همین راستا، تبصره یکِ مصوبه بودجه سال٩٣ شهرداری مشهد به شهرداری این اجازه را می دهد که بهای خدمات عمومی شهرداری را متناسب با قیمت تمام شده براساس شاخص های افزایش هزینه در سال٩٣ دریافت نماید. لایحه …

اسکای نیوز

کانون نماز

فرار از درد پس از تمرین

به گزارش بابک خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛کشش یا انعطاف پذیری جزو فاکتورهای آمادگی جسمانی هستند که هم جداگانه در ورزش هایی همانند یوگا و پیلاتس به شدت مورد استفاده قرار می گیرند و هم اینکه در پایان تمامی تمرینات بعنوان سرد کردن از حرکات کششی استفاده می شود، البته حرکات کششی نه تنها در سردکردن بدن به منظور ریکاوری بسیار لازم است بلکه می توان جهت سلامت و انعطاف عمومی بدن نیز از آن بهره برد.
لازم به یادآوری است که اگر قرار باشد حرکات کششی بعنوان بدنه اصلی تمرین انجام شود، گرم کردن بدن پیش ا …

دانلود موزیک

اندروید

خریداران ارز پس از انتخابات، فروشنده شدند

رئیس انجمن سکه و صراف استان تهران با اشاره به خرید ارز توسط فعالان بازار ارز در قبل از برگزاری انتخابات، گفت: بعد از مشخص شدن نتایج …

باشگاه خبری ورزشی

وبسایت کلش من مرجع خرید و فروش اکانت کلش اف کلنز در ایران میباشد.این وبسایت با دارا بودن بخش های مختلفی همچون درج آگهی اکانت٬خرید اکانت٬بخش اخبار و آموزش بازی کلش اف کلنز وبسایتی کامل و مفید را برای طرفداران clash of clans به وجود آورده است.

با توجه به خرید و فروش اکانت های این بازی در داخل کشور و جلوگیری از سو استفاده و کلاهبرداری های احتمالی٬پیشنهاد میشود در صورتی که قصد خرید و یا فروش اکانت کلش خود را دارید.حتما به وبسایت http://clashman.ir مراجعه فرمایید.

کلشمن با دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت و معدن در حال حاضر معتبر ترین وبسایت بازی کلش اف کلنز در ایران میباشد.بدین ترتیب در سریعترین زمان ممکن میتوانید اکانت کلش اف کلنز مورد نظر خود را خریداری نمایید و یا به فروش برسانید.

هم اکنون بیش از ۵۰۰ اکانت در کلشمن به ثبت رسیده است و بیش از ۳۰۰ اکانت با موفقیت فروخته شده است و بدین ترتیب درآمدی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان به دست فروشندگان اکانت ها رسیده است.شما نیز میتوانید با به فروش رساندن اکانت خود کسب درامد نمایید.

همچنین به منظور آموزش بازی کلش اف کلنز میتوانید به این قسمت مراجع نمایید.

علی لاریجانی: اگر اصلاح‌طلبان ضدانقلاب هستند، پس چرا می‌گذاریم فعالیت کنند؟

* آقای دکتر لاریجانی یکی از مسائل و دغدغه‌های امروز موضوع ترویج موسیقی در جامعه است و هم اکنون این موضوع به عنوان یک مسئله غلط در جامعه با عنوان‌های مختلف همچون جشنواره فجر و یا کنسرت‌های خوانندگان مطرح شده که قطعا این موضوعات بر تربیت اسلامی فرزندان اثرگذار است حال می‌خواهم بدانم که برنامه و عملکرد مجلس شورای اسلامی درباره حمایت از تولید آثار فرهنگی و دینی چه بوده است؟ باید قبول کنیم که در رابطه با مسئله موسیقی اختلاف نظر وجود دارد. من برای اینکه این موضوع بیشتر جا بیافتد خاطره ای را تعریف می‌کنم. در اوایل انقلاب حدود یک سال و نیم رئیس سازمان رادیو و تلویزیون بودم که خدمت امام خمینی(ره) رفتم و ایشان به من گفتند که چرا شما در سازمان صدا و سیما این موسیقی‌های پخش شده را حذف نمی کنید، من درجواب به ایشان گفتم که آیا منظور شما تمام انواع موسیقی است،ایشان در جواب گفتند که حالا که دارند شعر می‌خوانند چرا با آن نی می‌زنند، بعد فرمودند من به شما توصیه می‌کنم که با آقای منتظری که آن زمان قائم مقام رهبری بودند، صحبت کنید و در این زمینه مشورت نمایید، که پس از آن ما به همراه شورای سرپرستی رادیو و تلویزیون نزد وی رفتیم و سوال و موضوع مربوطه را مطرح کردیم که آیت الله منتظری اعلام کرد که از نظر من پخش اینگونه موسیقی ها که فعلا از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود، اشکالی شرعی ندارد. البته من بار دیگر تأکید کردم که نظر امام در رابطه با پخش همین موسیقی ها بود که از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود که آقای منتظری در جواب بار دیگر گفت که نظر من این است و اگر شک دارید این سوال را از پدرتان بپرسید؛ پس از آن من به همراه شورای سرپرستی به خانه مرحوم پدرم آیت الله آملی آمدیم و موضوع پخش موسیقی در رادیو و تلویزیون را و اتفاقات و نظرات مطرح شده را عنوان کردم که ایشان در جواب گفت که من برخی از موسیقی‌های پخش شده مانند سرود مربوط به آقای مطهری و برخی از موسیقی‌های عارفانه را گوش می کنم و نظر من آنها مشکلی ندارد البته ایشان در موضوع موسیقی قایل به تفکیک بودند. رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع موسیقی قایل به تفکیک هستند از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به موضوع موسیقی قایل به تفکیک هستند و ایشان معتقد هستند که برخی از موسیقی ها ایجاد رخوت و سستی می‌کنند و باید از تولید آنها اجتناب کرد. همچنین در موضوع ترویج موسیقی نیز این را می‌دانم که این مسئله مدنظر رهبری نیست. از این رو صدا و سیما باید مسائل شرعی را مطابق با نظر آقایان مراجع در نظر بگیرد. بالا بودن نرخ سود برای پویایی اقتصادی کشور مضر است * آقای دکتر لاریجانی انتخابات هر دوره برگزار شده و کاندیداها موضوعاتی را عنوان می‌کنند اما در این میان هیچوقت مشکلات و مسائل مردم و جامعه مورد توجه قرار نگرفته و حل نمی شود به طور مثال یکی از موضوعات عملکرد بانک ها و موضوع سود آنها است که مردم به هیچ وجه از عملکرد آنها راضی نیستند و هیچوقت این مسئله حل نمی شود اما متأسفانه این مسائل مهم و اساسی در مجلس و دولت بررسی و پیگیری نمی شود از طرفی دیگر یکی از مسائل موضوع ازدواج جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی دیگر از مسائل، موضوع اختلاط دانشجویان در دانشگاه ها و وجود دانشگاه‌های مختلط است اما چرا هیچ اقدامی از سوی دستگاه ‌های متولی برای ساخت دانشگاه‌های تک جنسیتی برای خانواده هایی که دوست دارند فرزندان و بستگانشان در اینگونه دانشگاه ها تحصیل کنند نیست؟ مسئله نرخ سود دارای اهمیت بوده و در جامعه نیز بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد، برای حل این مسائل قطعا باید یک مطالعه اقتصادی صورت گیرد فرض کنید که هم اکنون نرخ سود به بانک ها را روی ۴ درصد بگذاریم تمام کسانی که در بانک ها سپرده گذاشته اند آن را بیرون می‌کشند زیرا چه دلیلی دارد وقتی که در بازار سود پول حدود ۴۰ درصد باشد آن سرمایه را برای کسب سود ۴ درصدی در بانک ها قرار دهند پس نتیجه می‌گیریم نتیجه اقدامات و تصمیمات باید با مجموعه شرایط اقتصاد بازار همخوان باشد و کاهش نرخ سود باید با یک شیب معقول صورت گیرد در تصمیم گیری ها باید تمام جهات دیده شود. لذا رعایت ضوابط شرعی در بانک ها و استقرار نظام قرض الحسنه از دغدغه‌های مهم است و باید روی آن کار کرد و بانک ها را به سوی آن سوق داد. قطعا موضوع کاهش نرخ سود بانک ها مسئله درستی است، از این رو علاوه بر مسائل شرعی، بالا بودن نرخ سود برای پویایی اقتصادی کشور مضر است و هر چه سود بانکی افزایش پیدا کند، هزینه تولید بالا می‌رود. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه ما مربوط به فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی است در اینکه مسائل فرهنگی در جامعه به عنوان زیربنای شخصیت انسان ها، اولویت کاری انقلاب است، تردیدی نیست و با ما باید همیشه به این بخش به عنوان یک ابزار شخصیت ساز و انسان ساز نگاه کنیم. نمی گویم در کشور این موضوع    در حد مطلوب وجود دارد و محقق شده است، بلکه می‌گویم که اصل انقلاب حکم می‌کند که ما این گونه فکر کنیم. از این رو یک انسان انقلابی و مکتبی بایداین گونه فکر کند که بخش فرهنگ هویت ساز است و در امور مختلف به آن اهمیت بدهد. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه ما مربوط به فقر و مشکلات اقتصادی و معیشتی است،این یک مسئله مهم و قابل توجه بوده و قطعا زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی است. من نمی گویم همه مسائل فرهنگی و اجتماعی متأثر از اقتصاد است، ولی این موضوعات تأثیراتی مهمی دارد و بخش زیادی از آسیب های اجتماعی جامعه ما به علت بروز فقر است. در شرایط کنونی در کشور، اقتصاد دچار مشکلات بسیاری است، به طوری که هم اکنون در شهر قم، شاهد بروز فقر و بیکاری در اقشار مختلف جامعه هستیم، کسی که چندین سال از عمر خود را صرف تحصیل کرده و حال دارای مدرک فوق لیسانس است، توقع دارد که یک شغل متناسب با تحصیلات و شأن خود پیدا کند، که این مسئله منجر به افزایش آمار بیکاری در کشور می‌شود. یا یک بافنده فرش که یک هرمند برجسته محسوب می‌شود روزی ۱۲ ساعت کار می‌کند و ماهی ۳۶۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد. من وضعیت دولت را در شرایط کنونی با وجود حل و فصل مسئله هسته ای خیلی سخت می‌دانم، البته به شرایط اینده امیدوار هستم، اما این چاله ای که کنده شده و هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قرض بر روی دستان دولت مانده، آثار مخربی را برای کشور به دنبال دارد، لذا به نظر من دغدغه و درگیری اصلی این است که تلاش شود که اوضاع اقتصادی کشور کمی بهبود یابد. حوزه اقتصادی به شدت در حال آسیب وارد کردن به انقلاب است جوانی که برای تحصیل وارد یک دانشگاه می‌شود، از ابتدا درگیر موضوع آینده خود و شغلش است و این ناامیدی ها و درگیری ها وی را به مسائل و مشکلات دیگر می‌کشاند. البته نمی خواهم موضوع دغدغه خانواده ها در مورد دانشگاه را توجیه کنم و یا به آن اهمیت ندهم بلکه همه این مسایل را باید در نظر باشد، اما در شرایط فعلی درگیری اصلی ذهنی ما این است که مأموریت مهم کشور در شرایط کنونی تقویت اقتصاد کشور و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است تا مردم بتوانند با کرامت زندگی کنند. به نظر من اگر از نظر منافع انقلابی به موضوعات نگاه کنیم، حوزه اقتصادی به شدت در حال آسیب وارد کردن به انقلاب است، بنابر این باید مقوله توانمندسازی در اقتصاد را جدی بگیریم. *آقای دکتر لاریجانی ضمن تشکر از عملکرد و اقدامات شما، من چندین انتقاد دارم که عرض می‌کنم، نخست اینکه نمی دانم چرا نمایندگان و مسئولان بعد از تصدی یک جایگاه، جلسات خود با طلاب و دانشجویان را متوقف می‌کنند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به صورت مرتب با مردم و اقشار مختلف جامعه دیدار می‌کنند، نکته دوم درمورد حضور شما به عنوان یکی از نمایندگان استان قم در مجلس است، من به عنوان یکی از طلاب حوزه، بر این باور هستم که شما حضور فعال در سطح استان ندارید. طبعا شما هم حق نمی دهید که ما در این جلسات و نشست های اساسی و تأثیرگذار شرکت نکنیم.ما در هفته سه روز جلسات علنی مجلس داریم و بعد هم کمیسیون ها و فراکسیون جلسه دارند، علاوه بر این مسائل، تصور اینکه من در قم خیلی در دسترس نیستم، خیلی موضوع دقیق و درستی نیست، من حداقل دوبار در ماه به قم می‌آیم و هر بار معمولا دو روز یا سه روز می‌مانم و ملاقات دارم که از جمله آن ها روحانیون و طلاب است، منتهی ایا شما طالب و خواهان و یا درخواستی برای برگزاری جلسه با من داده بودید که اجرا نشده باشد؟ و آیا درخواستی داده اید؟ من در سال‌های اخیر در جلسات و جمع‌های طلبگی یا مراکز پژوهشی و فرهنگی بسیاری در استان قم شرکت کردم، آیا فرد یا گروهی از من درخواستی برای تشکیل جلسه کرد و من آن را انجام ندادم؟ البته من قبول دارد که حجم اینگونه جلسات باید بیشتر باشد. از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت فکر می‌کنم آقای دکتر، یکی از مسائل مهم در شرایط کنونی، موضوع حضور شما در انتخابات و مسئله ائتلاف اصولگرایان است، جمعی از دوستان بر این باور هستند که شما از بدنه اصولگرایی و افراد موثر آن مانند اقایان حداد عادل و زاکانی فاصله گرفته اید، نظر شما در این رابطه چگونه است؟ از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت فکر می‌کنم. این مسائل یک داستان بسیار طولانی دارد، به نظرم من از بدنه اصولگرایی جدا نشدم، بلکه متفاوت از برخی آقایان فکر می‌کنم،آیا ما از یک فرد انقلابی تعریف درستی در کشور داریم؟ مثلا بگوییم که انقلابی اصیل کسی است که مبانی فکری رهبری، روحانیت، مرجعیت و حکومت اسلامی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و شرطی در این میان وجود ندارد که حتما باید با طرفدار یک گروه بود و فعالیت کرد. نمی توان افراد را به علت تفاوت نگرش از دایره انقلابی بودن خارج کرد حالا ممکن است که ما در بعضی امور اختلاف نظر داشته باشیم، آیا حق داریم که انقلابی باشیم و نوع دیگری فکر کنیم و یا حتما باید با چند نفری که شما علاقه دارید یکسان بیاندیشم، در مجلس آرا و نظرات مختلف وجود داشته و خیلی از افراد هستند که انقلابی بوده اما با افراد مطروحه، یک فکر و یکسان نیستند، حال آیا می‌توانیم بگوییم که این افراد انقلابی نیستند؟ ما باید این سعه صدر را داشته باشیم که بعضی از افراد نظر و تفکرشان برای اداره کشور یک گونه است و برخی نظر دیگری دارند و نمی توانیم بگوییم که این افراد به علت تفاوت در نگرش مدیریتی، انقلابی نیستند. نمی توان افراد را به علت تفاوت نگرش از دایره انقلابی بودن خارج کرد یکی از این مسائل، موضوع برجام و تدوین و تصویب طرح مذکور در مجلس بود، بنده با ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه هسته ای، نظرم این است که در مسئله برجام درست عمل شد و کاری به دولت کنونی ندارم، زیرا در اصل مذاکرات هسته ای از سال آخر دولت قبل شروع شد، از طرف دیگر عده ای معتقد بودند که اقدامات صورت گرفته در موضوع برجام کاملا غلط بوده و باید این توافق رد می‌شد، حال شما می‌گویید که چون آن ها خود را انقلابی و اصولگرا می دانند، ما از رویکرد خود صرف نظر کرده و از آن ها تبعیت کنیم، قطعا این موضوع نادرست است. از نظر تخصصی، مذاکرات و توافق هسته ای به نفع جمهوری اسلامی بود من به شدت اعتقاد دارم که از نظر تخصصی، مذاکرات و توافق هسته ای به نفع جمهوری اسلامی بود. هر چند که در درون برجام اشکالاتی وجود دارد ولی در کل به نفع ملت و کشور بود، حال برخی آقایان معتقد بودند که ما در مجلس باید از این روند ممانعت می‌کردیم و در جلسات عقاید خود را مطرح می‌ کردند، اما به نظر من اگر این موضوع بدون هماهنگی با کل نظام در مجلس بررسی می‌شد، خیانت به جمهوری اسلامی بود و این مسائل یک اختلاف نظر بوده و این اختلاف جایی باید حل می‌شد، از این رو به صورت کلی کلیت مجلس و شورای عالی امنیت ملی درباره این موضوعات مرجعیت داشته و رهبری نیز نظر نهایی را اعلام میکنند، که در موضوع برجام نیز این روند و مسیر به درستی طی شد، حال نمی توان گفت که چون عملکرد لاریجانی در بحث توافق هسته ای و برجام آن گونه بود، پس اصولگرا نیست. یا ضد اصولگرایی است؟! نباید به هر مساله ای اصولگرایان را از قطار بیرون راند آخر چرا اصولگرایان را در این طور هر مسئله ای خرد و جزئی می‌ کنید که به ازای هر مساله جدید انشقاق در ماهیت اصولگرایی ایجاد شود،بقول آقایان افراد به دلیل هر مساله حادث شده ای از قطار بیرون رانده شوند باید روی مبانی وحدت داشت نه راه حل مسائل، زیرا در مسایل و راه حل ها همیشه اختلاف نظر وجود دارد. حال می‌گویید که چه کار کنیم، آیا باید یکی به نفع دیگری کنار برود و یا اینکه هر کسی میان خودش و خدایش قضاوت کند و آن اقدامی را که برای کشور مفید میداند، انجام داده و حقوق دیگران را ضایع نکند. شما تا به حال دیده اید که من این برادران و اقایان را تخریب کرده و به آن ها توهین کنم، البته بر عکس این موضوع بوده و باید بین خودشان و خدایشان آن را حل کنند، اما آنقدر حق دارم که نظر خودم را نسبت به مسائل مطرح کنم و نمی توانم موضوعی را که برای جمهوری اسلامی درست و حق می‌دانم، بیان نکنم. بعد از ۳۸ سال کار انگیزه برای کلاه برداری جهت رسیدن به سمت و جایگاهی ندارم به هر حال من بعد از حدود ۳۸ سال کار در جمهوری اسلامی، انگیزه برای کلاه برداری جهت رسیدن به سمت و جایگاهی ندارم ولی نمی توانم به خاطر قبیله و گروه ها، از منافع جمهوری اسلامی و موضوعاتی که به حق بوده و برای کشور مفید است، بگذرم و به نظر من مشرب رهبر معظم انقلاب نیز اینگونه است، زیرا آقا خودشان فرمودند که من اصولگرایی، اصلاح طلبانه را قبول دارم. به خاطر قبیله گرایی از منافع جمهوری اسلامی نمی گذرم از طرف دیگر چندی پیش در خدمت ایشان بودم که معظم له در رابطه با این مسائل فرمودند که برای من مسئله انقلابی بودن، مهم بوده و اصولگرا یا اصلاح طلب بودن مسئله من نیست. *آقای لاریجانی در چند روز اخیر شاهد هستیم که اسم شما در لیست ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون قرار می‌گیرد، نظر شما در این رابطه چگونه است؟ من در این رابطه اطلاع دقیقی ندارم، حال یعنی اگر گروهی بخواهند اسم ما را در لیستشان بگذارند ما باید چه اقدامی انجام دهیم، این نشان دهنده آن است که آن ها در قم کاندیدی ندارند و تمام کاندیدهایشان را حذف کردند و بین کاندیداهای موجود افرادی را ترجیح دادند. اگر اصلاح طلبان ضد انقلاب هستند، پس چرا می‌گذاریم فعالیت کنند سوال من این است که اگر شخصی جنبه ملی داشته باشد، باید روی آن هم مناقشه صورت گیرد، اگر اصلاح طلبان ضد انقلاب هستند، پس چرا می‌ گذاریم فعالیت کنند. هم اکنون در کشور شخصیت‌های ملی وجود دارد که همه گروه ها به آن ها اعتنا می‌کنند، به طور مثال چرا آقای موحدی کرمانی که رئیس اصولگراها بوده و آقایان امامی کاشانی و امینی در لیست انتخابات خبرگان اصلاح طلبان قرار دارند و بسیاری از نمایندگان رهبری در استان ها هم در لیست خبرگان اصلاح طلبان قرار دارند، آیا این افراد و بزرگان اشتباه کار هستند؟ قطعا این طور نبوده و منطق ما اینگونه نیست. ما دو جریان سیاسی هستیم اما در برخی از امور ممکن است که وفاق داشته باشیم و این طور نیست که همه چیز را رد کنیم و گاه به خاطر اینکه کاندیدای اصلاح طلب نداشته اند، در بین موجودین گر چه از گرایش‌های دیگر بودند، توجه کردند که در انتخابات حضور داشته باشند. از طرفی حضرت آقا فرموده اند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، به هر حال کسانی که نظام را قبول ندارند نیز به کسی رای می‌دهند، حال آیا این به معنای اشکال کاندیدای مربوطه است؟! حال آن که این گروه‌های اطلاح طلب نظام را قبول دارند و شورای نگهبان برخی کاندیداهای آن ها را تأیید کرده است. * آقای دکتر لاریجانی زمانی که عملکرد حضرت عالی را در مسئله فتنه مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که شما تا حدود هشت ماه پس از بروز فتنه یعنی تا روز ۱۱ دی ماه سال ۸۸، جزء بیان مطالب دو پهلو هیچ اقدام دیگری نکرده اید. همچنین این موضوع که اصلاح طلبان داخل نظام هستند، یک بحث است و مسئله حمایت اصلاح طلبان در ورژن آقای کرباسچی و آقای مرعشی به عنوان محکومان فتنه از شما یک بحث دیگر است؟ این مطالب و موضوعات مطرح شده از سوی شما خلاف و نادرست است، زیرا من بعد گذشت یک روز از انتخابات با ارائه بیانیه ای اعلام موضع کرده و انتخابات را تأیید کردم، چطور شما این اقدامات را ندیده و نمی گویید. اگر من انتخابات را قبول نداشتم که در بیانیه ام برگزاری انتخابات را تبریک نمی گفتم. از طرف دیگر من بارها اعلام موضع کرده و همگان را به اجرای قانون دعوت کردم، به طوری که در روز ۷ دی ماه سال ۸۸ نه روز ۱۱ دی ماه، در مجلس نسبت به وقایع روز عاشورای حسینی، موضع گیری کردم. همچنین درباره مسئله تهران در آن روزها گفتم که وضع تهران نسبت به دیگر شهرها متفاوت است، در آن شرایط من به دنبال آرام کردن فضا بودم، من به دنبال شفاف سازی و باز کردن اذهان مردم تهران بودم. در یک پدیده فتنه که به وجود می‌آید، یک گروه تنها بر روی آن بنزین می‌ریزند تا شعله ور شود و یک عده می‌خواهند این شعله را خاموش کنند، حال سوال مطرح می‌شود که آیا فتنه باید خاموش می‌شد یا باید شعله ور نگه داشته می‌شد؟ زمانی که یک فتنه در کشور به وجود آمد، بخشی از این فتنه یک سوء تفاهم در مردم بوده و یک عده هم قصد سوء استفاده از آن را داشتند. *شما در مورد شورای نگهبان بعد از انتخابات سال ۸۸ رفتار آن ها را نقد کردید و این در جهت فتنه گران بود! من درباره شورای نگهبان گفته ام که اعضای آن افراد متدین بوده و خلاف نمی کنند، اما ای کاش درباره انتخابات موضع گیری نمی کردند و الان نیز نظرم مثل گذشته است و معتقدم که اعضای شورای نگهبان نباید نسبت به انتخابات موضع گیری کنند و این مسئله قطعا در جامعه سوء تفاهم ایجاد می‌ کند، اما در همان صحبت ها اعلام کردم که آن ها افراد متدینی بوده و خلاف نمی کنند. ما اگر با مردم صدق نداشته باشیم، آن ها حرف ما را نمی پذیرند و به طور طبیعی در ذهنشان اشکال به وجود می‌آید موضوع دیدار من با شیرین عبادی از پایه خلاف است *اقای لاریجانی یکی دیگر از موضوعات، مسئله دیدار شما با شیرین عبادی و سپس متوقف شدن لایحه تحکیم خانواده پس از این دیدار است، آیا چنین دیداری صورت گرفته بود؟ این موضوع از پایه خلاف است، زیرا من در عمرم تاکنون با این خانم هیچ دیداری نداشته ام.ملاحظه کنید که براساس یک حرف غلط و خلاف واقع ماجرایی درست می‌شود. *آقای دکتر، زمانی که رهبر معظم انقلاب درباره خطرات و برنامه‌های آمریکایی ها در سخنرانی هایشان هشدار میدادند، شما اعلام کردید که آمریکا دیگر نمی تواند به ما حمله کند، آیا این مسئله مغایر با نظر و مواضع رهبری نبوده است؟ همچنین آیا درباره مسئله برجام نیز چنین اتفاقاتی رخ داد؟ درباره مسئله آمریکا، من از آغاز معتقد بودم که آمریکا به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی در مسائل منطقه ای از جمله عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان است، به همین دلیلی در این مسائل به صورت فعالانه مشارکت داشتم، بله الان نیز معتقدم که آمریکا نمی تواند به ما حمله کند و من در سخنانم درباره قدرت عمل این مسئله گفتم. ایران هم اکنون در جایگاهی قرار گرفته که آمریکا نمی تواند به ایران حمله کند، اما این موضوع به معنای آرزو نداشتن و نخواستن آن ها برای حمله به ایران نیست. آن ها دشمن ایران هستند ولی دشمنی که می‌داند هزینه حمله به ایران برای آنان آنقدر زیاد است که قدرت تحمل آنرا ندارند. خیلی ها آرزوهای بسیاری دارند، اما آیا می‌توانند آن ها را انجام داده و محقق کنند. الحمدالله جمهوری اسلامی در وضعیتی قرار دارد که دشمنان بزرگش قادر به ضربه زدن به آن نیستند و این امر با نظر رهبر معظم انقلاب مغایرت ندارد، ایشان درمورد خطرات آمریکا و جنگ نرم دشمن مطالبی داشته اند که ربطی به عرض بنده و بحث حمله نظامی آمریکا به ایران ندارد. از طرف دیگر مسئله مذاکرات هسته ای نیز از سال پایانی دولت قبل آغاز شد و در این میان حدود ۱۰ جلسه برای تعیین سیاست‌های مذاکرات هسته ای در خدمت رهبری بودیم و در این جلسات تمام مسائل از جمله اینکه آیا اصلا مذاکره بکنیم، چارچوب هایش چگونه باشد، چگونه مذاکرات صورت گیرد، مشخص و تعیین تکلیف شد.همچنین شورای هسته ای برای نظارت بر مذاکرات تشکیل و حدود ۳۰ جلسه برگزار کرد و در نهایت توافق هسته ای صورت گیرد. سوال اینجاست که شما چگونه اقدام بنده را مخالف با نظر رهبری تلقی کردید؟ رهبر معظم انقلاب هیچ وقت سند توافق را رد نکرده بلکه با شرایطی آن را تأیید فرمودند، مجلس هم در مصوبه خود همین اقدام را کرد و با شرایطی اجازه داد دولت برجام را دنبال کند، همچنین درباره نامه رهبری باید بگویم که بسیار از شروط مندرج در قانون مجلس با شروط شورای عالی امنیت ملی و شروط معظم له یکسان است و خودشان در بخشی از نامه فرموده اند که من این مسائل را من باب تأکید می‌گویم.حال این سوال مطرح است که آیا مذاکرات صورت گرفته با اذن رهبری بوده است یا خیر، که قطعا بوده است، پس کسانی که می‌ گویند که مذاکرات مربوط خائنانه بوده، خلاف می‌گویند. *آقای دکتر با وجود انجام تعهدات ایران، طرف غربی به برخی تعهدات خود مانند اتصال سیستم بانکی ایران به سوئیفت عمل نکرده است؟ این موضوع نیز درست نیست، زیرا می‌بینید که امور در حال اجرا و انجام است و حتی تحریم سوئیفت نیز رفع شده و هم اکنون سیستم بانکی کشور به این شبکه متصل است. همچنین تعهدات کشورهای غربی، شامل لغو ۶ قطعنامه شورای امنیت، لغو فرامین رئیس جمهور آمریکا درباره تحریم ها، تبادل مواد غنی شده با اورانیوم طبیعی، گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بستن پرونده (PMD)و متوقف کردن تحریم‌های هسته ای کنگره از سوی رئیس جمهور آمریکا انجام شد پس توافق هسته ای با یک برنامه مدون جلو رفت و در نهایت برای جمهوری اسلامی مفید بوده است.

استخدام

اندروید

مرگ دردناک زن جوان پس از زایمان

زن ٣١ساله ٤ روز پس از زایمان در یکی از بیمارستان‌های خصوصی تهران جانش را از دست داد. همسر متوفی می‌گوید که مقصر این اتفاق پزشک متخصص زنان و زایمان و کادر درمانی بیمارستان ٢٢ بهمن است.پرونده «زیبا مقصودی» زن ٣١ساله‌ای که ٢٤ بهمن‌ماه پس از به دنیا آوردن نخستین فرزندش، در این بیمارستان خصوصی جانش را از دست داد، در پزشکی قانونی است. مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران، منتظر نتیجه کالبدشکافی هستند.شرح ماجرا از زبان همسر متوفیمجید حقیقی، همسر زیبا مقصودی جزییات مرگ همسرش در بیمارستان ٢٢ بهمن را تشریح کرد و گفت: «ساعت ٥ صبح بیستم بهمن‌ماه بود که کیسه آب جنین همسرم پاره شد.پزشک برای بیست‌وششم بهمن‌ماه وقت سزارین داده بود اما آن روز صبح، مجبور شدیم به بیمارستانی که این پزشک در آن عمل انجام می‌داد، مراجعه کنیم. در این فاصله هرچه با پزشک تماس گرفتیم جوابی نمی‌داد، درنهایت ساعت ٨ صبح پزشک به بیمارستان رسید و ساعت ٨:٤٠ سزارین تمام شد و نخستین فرزندم که پسر بود، به دنیا آمد. ساعت ٢ بعدازظهر همسرم به اتاق وی‌ای‌پی منتقل شد اما از همان موقع، حال خوبی نداشت.تب و لرز کرده بود و سردرد شدیدی داشت. پزشک بیمارستان برایش آرام‌بخش تجویز کرد و آن شب در بیمارستان ماند. در تمام این مدت هم خبری از پزشک متخصص زنان و زایمان نبود و یک‌بار هم بالای سر همسرم حاضر نشد.» او با طرح این پرسش که چرا پزشک، بیمارش را که ٩ ماه تحت مراقبتش بوده بعد از زایمان ویزیت نکرد، ادامه داد: «بیست‌ویکم بهمن‌ماه بود که پزشک به صورت تلفنی، بدون این‌که همسرم را ویزیت کند، دستور ترخیص داد. حال همسرم همچنان بد بود و از آن‌جایی که پزشکان احتمال دادند نوزاد دچار زردی شود، یک شب دیگر او را در بیمارستان نگه داشتند که همسرم هم خواست در کنار فرزندش باشد.به همین خاطر تا روز بعد هم در بیمارستان ماند. در طول شب، حال همسرم همچنان بد بود. تب و بیرون‌روی داشت. صبح بیست‌ودوم بهمن‌ماه، همسرم دوباره تب و لرز و تشنج کرد. این موضوع به پزشکان بخش اعلام شد. آنها باز هم آرامبخش تزریق کردند. آن روز هم پزشک نیامد و تلفنی همسرم را مرخص کرد. با همان داروهای آرامبخش، تب و لرزش قطع شد و ساعت ٢ بعد از ظهر مرخصش کردند. وقتی به خانه آمد سردرد شدیدی داشت، افت فشار پیدا کرد و بی‌حال بود. حالاتش اصلا شبیه کسی نبود که زایمان کرده. به ما گفتند بروید خانه، نوشابه تلخ و نسکافه بدهید خوب می‌شود.»به گفته همسر این زن ٣١ساله، «زیبا» شب دچار تنگی نفس شد، با پزشک تماس گرفته شد، او اما تاکید کرد که: «زیبا، لوس و ترسو است، نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارد، خودش خوب می‌شود.» اما با وخیم شدن حالش، با اورژانس تماس گرفته می‌شود. پزشک اورژانس سرم وصل می‌کند و تاکید می‌کند که نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست. حقیقی ادامه داد: «وضع بد همسرم تا صبح ادامه داشت، تا این‌که ساعت ١١ بیست‌وسوم بهمن‌ماه، بار دیگر با اورژانس تماس گرفتم و آنها در محل حاضر شدند ساعت ١٢ شب تصمیم گرفتم خودم او را به بیمارستان میلاد ببرم. در این فاصله با پزشک همسرم تماس گرفتم. او همچنان اصرار داشت که نیازی به بستری نیست ولی من درنهایت او را به بیمارستان میلاد بردم و از او آزمایش خون گرفته شد. پزشک بیمارستان جواب آزمایش را که دید، گفت هرچه سریع‌تر باید بستری شود، اما بیمارستان تخت خالی نداشت.من هم او را به سرعت با خودرو خودم به بیمارستان ٢٢ بهمن بردم.» به گفته همسر این زن، در بیمارستان ٢٢ بهمن، بیمار به هوش بود، حرف می‌زد و جواب سوال‌های پزشک را داد، اما بدنش پر از لکه‌های قرمز شده بود و بی‌حال بود، حتی نمی‌توانست راه برود و او را با ویلچر منتقل کردند: «بعد از این‌که پزشک آزمایش خون را دید، سریع او را به آی‌سی‌یو منتقل کرد. پس از چند دقیقه دیدم، چشمان همسرم نیمه‌باز است و به او چندین لوله وصل شده. آن‌جا از من خواستند که برگه‌ای را امضا کنم و تایید کنم که او بیهوش به بیمارستان منتقل شده، درحالی‌که این موضوع درست نبود. نیمه‌شب بود که پزشک متخصص زنان و زایمان پیدایش شد.» او گفت: «در همین فاصله دور همسرم خیلی شلوغ شده بود. تا صبح ده‌ها پزشک بالای سر همسرم حاضر شدند.ساعت ١٢ ظهر بود که پرستار با چشمانی گریان پیش من آمد و به من گفت که وضع همسرم اصلا خوب نیست. من دیدم که قضیه جدی شده، به همین خاطر با زور وارد اتاقی شدم که همسرم بستری شده بود و دیدم که اتاق خالی است و نزدیک به یک ساعت است که همسرم فوت کرده. او را درحالی‌که سرش دو برابر و بدنش کبود شده بود، دیدم. او فوت کرده بود. دیگر کنترلم را از دست دادم.» حقیقی به پیگیری‌های بعدی این ماجرا در بیماستان اشاره کرد: «جالب اینجاست که بیمارستان بابت یک روز بستری همسرم، هیچ پولی از ما نگرفت و این نشان می‌دهد که بیمارستان در این حادثه مقصر بوده است. بعد از این اتفاق، با پلیس ١١٠ تماس گرفتم.ماموران کلانتری ١٣٤شهرک قدس به محل آمدند و با اقدامات آنها درنهایت ساعت ٧ بعدازظهر جسد، برای کالبدشکافی به پزشکی قانونی کهریزک منتقل شد. به ما اعلام کردند ٤٥ روز دیگر نتیجه‌اش می‌آید.» او گفت که ما از ریاست بیمارستان ٢٢ بهمن و کادر درمانی حاضر در زمان ترخیص بیمار و گرفتن دستور ترخیص تلفنی از پزشک معالج و توجه نکردن به شرایط بیمار در شرایط بحرانی همچنین از بیمارستان میلاد بدلیل توجه نکردن کافی به وضعیت بیمار برای ویزیت اورژانسی و بستری نکردن فوری همسرم زیبا مقصودی شکایت داریم. به گفته حقیقی، متوفی دوشنبه صبح دفن شد و اقدامات قانونی پرونده او درحال انجام است: «ما در دادسرای جرایم پزشکی، طرح شکایت کردیم و مسئولان وزارت بهداشت را هم در جریان موضوع قرار دادیم.»تشکیل پرونده از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌عنوان مدعی‌العمومحالا با گذشت ٤ روز از این حادثه، رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تایید اتفاق رخ داده، توضیحاتی داد: «پس از وقوع این حادثه و اعلام شکایت خانواده، پرونده تشکیل شد، حالا هم در مرحله کارشناسی قرار دارد، قرار است روز شنبه جلسه‌ای در همین ارتباط تشکیل شود.» او کلیات اتفاق رخ داده در بیمارستان ٢٢ بهمن را تشریح کرد: «ماجرا از این قرار بود که این زن باردار در بیمارستان ٢٢ بهمن تحت عمل سزارین قرار می‌گیرد و ترخیص می‌شود، اما به دلیل مشکلاتی که بعد از زایمان برای او پیش می‌آید ٢ روز بعد به بیمارستان مراجعه می‌کند و چند ساعت پس از بستری در بیمارستان جانش را از دست می‌دهد. بررسی‌های اولیه انجام شده از این اتفاق نشان می‌دهد که پزشکان در همان مدت، نتوانسته بودند علت بدحالی بیمار را تشخیص دهند.»او تاکید کرد: «موضوعاتی که از سوی خانواده مطرح می‌شود، نمی‌تواند مورد قضاوت قرار گیرد. از آن‌جایی که پرونده به دادسرای جرایم پزشکی فرستاده شده و کمیسیون پزشکی هم تشکیل شده، باید منتظر نتیجه دادسرا ماند. البته دادسرا هم صحبت‌های خانواده و همراهان متوفی و هم پزشکان بیمارستان را می‌شنود و درنهایت رأی خودشان را صادر می‌کنند. قبل از صدور رأی نمی‌توان قضاوت کرد.» به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، علت فوت بیمار، به پزشکی قانونی فرستاده شده است: «مرجع اعلام فوت سازمان پزشکی قانونی است.»ترخیص تلفنی بیمار به هیچ‌وجه قابل قبول نیستپایدار به نکته دیگری اشاره کرد: «یکی از شاخص‌های جهانی بهداشت، شاخص مرگ‌ومیر مادران باردار است، به‌هرحال پس از بارداری خطراتی بدن مادر را تهدید می‌کند. این خطرات گاهی می‌تواند ویژه باشد، اما به هر صورت، این موارد باید به صورت ویژه مراقبت شود. در این میان پزشک متخصص زنان و زایمان باید دقت خاص خودش را داشته باشد. گاهی ممکن است حتی با وجود درمان‌ها، بیمار به درمانی که برایش در نظر گرفته شده، پاسخ ندهد و این‌گونه اتفاقات رقم بخورد.» او درباره ترخیص تلفنی بیمار از سوی پزشک هم گفت: «این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نیست، در پرونده متوفی اعلام شده که پزشک پس از زایمان بر بالین حاضر شده اما همراه متوفی بر حاضر نشدن پزشک و ترخیص تلفنی تاکید می‌کند، آنچه در پرونده آمده، مستند است، با این حال اگر هم پزشک تلفنی بیمار را مرخص کرده، اقدامش کاملا غیرقانونی بوده است.»مرگ مادر جوان به‌طور ویژه پیگیری می‌شودایرج حریرچی، سخنگوی وزیر بهداشت هم در جریان این پرونده است و دستور پیگیری آن را داده است. او گفت: «قصور و خطای پزشکی تنها از سوی مرجع قضائی می‌تواند تشخیص داده شود و وزارت بهداشت به‌عنوان مدعی‌العموم موضوع را رسیدگی می‌کند و مواردی که به دست می‌آورد را گزارش می‌دهد؛ در مورد این پرونده هم از آن‌جا که مادر جوان بوده، موضوع به صورت ویژه بررسی می‌شود و پرونده به مراجع سه‌گانه ارجاع شده تا حکم نهایی صادر شود.»سخنگوی وزیر بهداشت تاکید کرد: «ممکن است گزارش نهایی این پرونده زمان‌بر باشد؛ اما با توجه به دستور ویژه وزیر بهداشت، برای احقاق حق و روشن شدن ابعاد مختلف این پرونده، اقدامات لازم انجام می‌شود.» سخنگوی وزارت بهداشت درباره اظهارات همسر متوفی پیرامون بستری نشدن بیمار در بیمارستان میلاد به دلیل نبود تخت خالی هم توضیحاتی داد: «باید این موضوع بررسی شود که در آن لحظه تخت خالی نبوده یا تخت ویژه خالی نداشتند؛ این همان موضوعی است که بارها از سوی وزیر بهداشت مطرح شده، با این حال کمبود تخت نباید مانعی برای بستری بیمار باشد؛ اگر هم تخت نبود، بیمارستان موظف بوده که با رعایت موارد رسیدگی به بیمار، او را به بیمارستان دیگر منتقل کند.» به گفته او سالانه ٨‌ میلیون و ٥٠٠‌ هزار بستری در کشور گزارش می‌شود؛ حدود یک‌میلیون و ٢٠٠‌هزار مورد جراحی انجام می‌شود و یک‌میلیون و ٤٧٠ مورد زایمان ثبت می‌شود، براساس استانداردهای بین‌المللی به هر حال ‌درصدی از این جراحی‌ها با عوارض اجتناب‌ناپذیری همراه است: «از نظر ما در ارتباط با این عوارض هیچ‌گونه مسامحه‌ای نباید صورت گیرد؛ به‌ویژه درباره مادران باردار جوانی که در بیمارستان‌های خصوصی زایمان می‌کنند.این موضوع اصلا قابل تحمل نیست.» او تاکید کرد كه اتفاق رخ داده هم برای خانواده متوفی، هم جامعه پزشکی و هم وزارت بهداشت ناخوشایند و فاجعه‌آمیز است: «جزییات این پرونده، وجود بیماری زمینه‌ای و … به صورت جداگانه بررسی می‌شود.»پرونده به دادسرای جرایم پزشکی ونظام پزشکی فرستاده شدسجاد رضوی، مشاور و مدیرکل دفتربازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات‌های وزارت بهداشت، مسئول دیگری است که درباره این پرونده صحبت کرد: «دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌عنوان مدعی‌العموم پرونده تشکیل داده و آن را به دادسرای جرایم پزشکی و سازمان نظام پزشکی فرستاده است؛ در ارتباط با همین پرونده هم با همراهان بیمار صحبت شد و اطلاعات دقیقی از آنها گرفته شد، حالا هم منتظر پاسخ کالبدشکافی پزشکی قانونی هستیم.» او درباره این‌که خانواده متوفی اعلام می‌کنند او «دی‌ای‌آی» شده، توضیح داد: «این احتمال هم وجود دارد، اما آخرین آزمایش‌های انجام شده از بیمار نشان داد که او دچار مشکلات کبدی و کلیوی هم شده؛ اما هنوز مشخص نیست که اینها بیماری زمینه‌ای بوده یا پس از زایمان برایش ایجاد شده است؛ همه این موضوعات از سوی پزشکی قانونی درحال بررسی است.»این مسئول در وزارت بهداشت به صحبت‌های همسر متوفی درباره نامناسب بودن رسیدگی کادر پزشکی پس از زایمان هم اشاره کرد و توضیح داد: «ادعا می‌شود که رسیدگی کادر درمانی بیمارستان خوب نبوده، این موضوع هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال بررسی است؛ باید تمام ادعاهای مطرح شده، مورد بررسی قرار گیرد و به یقین برسد تا بتوان تصمیم‌گیری کرد.»واکنش پزشک معالج از نظر اخلاق پزشکی در حال بررسی استسجاد رضوی درباره این‌که پزشکی قانونی اعلام کرده جواب کالبدشکافی را ٤٥ روز دیگر ارایه می‌کند، گفت: «این موضوع درست است اما ما تا آن زمان منتظر نمی‌مانیم؛ یکی از موضوعاتی که از سوی خانواده متوفی مطرح شده، پاسخگو نبودن پزشک معالج و حاضر نشدن او برای معاینه حضوری در بیمارستان و بر بالین بیمار است. این مورد مربوط به بخش انتظامی و اخلاق پزشکی است؛ برای ما هم این موضوع جای سوال دارد یعنی در کنار علت مرگ، رفتار پزشک هم اهمیت دارد و این موضوع از نظر اخلاق پزشکی درحال بررسی است.» او ادامه داد: «این حق بیمار است که پزشک بر بالینش حاضر شود؛ به‌هرحال بیمار پس از معاینه کامل باید ترخیص شود و نمی‌شود به صورت تلفنی، بدون معاینه حضوری، دستور ترخیص دهد و ما تمام نکات مطرح شده از سوی خانواده متوفی به‌ویژه همسر را لحاظ کرده و در حال بررسی هستیم.» به گفته او یک تیم ویژه برای بررسی این موضوع تشکیل شده و قرار است دانشگاه علوم پزشکی ایران، طی هفته آینده، گزارش اولیه از این پرونده را به ما اطلاع دهد.

اخبار دنیای تکنولوژی

دانلود فیلم خارجی

اظهارات مهرداد اسکویی پس از دریافت عنوان بهترین مستندساز جهان

کارگردان پربیننده ترین مستند جشنواره فیلم فجر، که با کسب جایزه «تروویژن» به عنوان چهره فرهنگی سال جهان برگزیده شده است می گوید؛ این مستند را در ایران اکران عمومی نمی کند.

دانلود سریال

آخرین اخبار ورزشی

پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز یکم از خرداد سال آینده

پرداخت تسهیلات صندوق پس انداز خانه یکم به صورت عمومی در سطح کشور از خرداد سال ۱۳۹۵ آغاز می شود.
محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در گفتگو با ایرنا افزود: برای نخستین بار افتتاح حساب صندوق پس انداز خانه یکم از سوم خرداد امسال در شعب بانک مسکن آغاز شد و در پایان یک سال و تکمیل موجودی سپرده گذاران در این صندوق در صورتی که سپرده گذاران حائز شرایط لازم باشند، می توانند تسهیلات مورد نیاز خود را در تهران و شهرستان ها دریافت کنند.
وی با اشاره به سقف تسهیلات صندوق پس انداز خانه یکمی ها در شهرهای …

آلرژی و تغذیه

مجله اتومبیل