چرا باید از پاکستان شکایت کنیم؟
ماجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان چیست؛ چرا پس از 13 سال به ثمر ننشسته و وزیر نفت خواستار ورود به دعوای حقوقی با پاکستان شده است.
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت گفته ایران خط لوله صادرات گاز را به مرز پاکستان رسانده اما اسلام آباد در این زمینه اقدامی نکرده است و از نظر وزارت نفت به دلیل این کوتاهی، باید وارد دعوای حقوقی شویم.
ماجرای خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان چیست؟
خط لوله انقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله آی پی، خط لوله ای است که گاز میادین پارس جنوبی را به پاکستان و پس از آن به هند می رساند. توافق بر سر این خط لوله ابتدا در سال 2008 میان این 3 کشور امضا شد.
البته پیش از آن در سال 1998 قراردادی گازی بین تهران و اسلام آباد به امضا رسید که براساس آن، گاز پارس جنوبی به بندر کراچی در پاکستان منتقل می شد. ایران در سال 1999 به این فکر افتاد که با توسعه این خط لوله بتواند گاز مورد نیاز هند را نیز تأمین کند که در نهایت در سال 2008 این توافق سه جانبه امضا شد.
پروژه خط لوله 7.5 میلیارد دلاری انتقال گاز ایران به پاکستان و هند …
چرا باید از پاکستان شکایت کنیم؟
ماجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان چیست؛ چرا پس از 13 سال به ثمر ننشسته و وزیر نفت خواستار ورود به دعوای حقوقی با پاکستان شده است.
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت گفته ایران خط لوله صادرات گاز را به مرز پاکستان رسانده اما اسلام آباد در این زمینه اقدامی نکرده است و از نظر وزارت نفت به دلیل این کوتاهی، باید وارد دعوای حقوقی شویم.
ماجرای خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان چیست؟
خط لوله انقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله آی پی، خط لوله ای است که گاز میادین پارس جنوبی را به پاکستان و پس از آن به هند می رساند. توافق بر سر این خط لوله ابتدا در سال 2008 میان این 3 کشور امضا شد.
البته پیش از آن در سال 1998 قراردادی گازی بین تهران و اسلام آباد به امضا رسید که براساس آن، گاز پارس جنوبی به بندر کراچی در پاکستان منتقل می شد. ایران در سال 1999 به این فکر افتاد که با توسعه این خط لوله بتواند گاز مورد نیاز هند را نیز تأمین کند که در نهایت در سال 2008 این توافق سه جانبه امضا شد.
پروژه خط لوله 7.5 میلیارد دلاری انتقال گاز ایران به پاکستان و هند …
چرا باید از پاکستان شکایت کنیم؟